måndag 28 september 2009

Hej!


Från och med nu så byter min blogg skepnad, och går från att vara "Simons år i Frankrike" till att reinkarneras i en ny reseblogg, den här gången från Bolivia, Symerika!


Det är nämligen här som jag , sedan drygt en månad, befinner mig och kommer att stanna ända fram till december (vinter i Sverige -sommar här). Anledningen till att jag börjar blogga först nu är att jag nyligen kommit in på Korrgymnasiet i Torsås, vilket betyder att jag kommer kunna plugga tvåan på distans och därför kunna bo i Bolivia flera månader. Det är något av en special-lösning som jag lyckats med , eftersom jag egentligen inte kommer att bli intagen förrän i Januari, och kommer att tenta av alla ämnerna. Men jag berättar mer om det senare!

Nu vill jag börja att skriva om äventyren och vardagen (ibland är de en och samma sak) här i Sucre, huvudstaden i Bolivia, där jag bor tillsammans med min familj. Nästan varje dag möts jag av spännande och interessanta saker , som jag hoppas kunna dela med mig med er !

See you around!

Inga kommentarer: